Δευτέρα, 23 Απριλίου 2012

Στο εμπόριο λάμπα φωτισμού που διαρκεί τουλάχιστον 20 χρόνια!


Η πρώτη λάμπα φωτισμού που διαρκεί 20 ολόκληρα χρόνια ή και παραπάνω, σύμφωνα με την κατασκευάστρια ολλανδική εταιρία Philips, άρχισε να πωλείται στις ΗΠΑ από χθες, ημερομηνία εορτασμού της «Μέρας της Γης». 

Τρίτη, 10 Απριλίου 2012

Φράουλα η… αντιγηραντική – Φτιάξτε μάσκα και …ρυτίδες τέλος!


Φράουλα. Αρωματική, κατακόκκινη και γευστική. Ξέρατε όμως ότι μπορεί να γίνει και ο καλύτερος σύμμαχος στη μάχη κατά των ρυτίδων;
Οι αντιοξειδωτικές ιδιότητες της φράουλας βοηθούν στην αντιμετώπιση της γήρανσης αλλά και το σαλικυλικό οξύ συμβάλλει στην απομάκρυνση των νεκρών κυττάρων αφήνοντας την επιδερμίδας σας λαμπερή και φωτεινή.
Τι θα χρειαστείτε για να φτιάξετε τη μάσκα:
1 κούπα φράουλες
2 κουταλιές της σούπας κορν φλάουρ
1 κουταλιά γάλα.
Πώς θα την παρασκευάσετε:
Ανακατεύουμε όλα τα υλικά πολύ καλά, και την απλώνουμε στο πρόσωπο όπου και την αφήνουμε για είκοσι λεπτά.
Για ορατά αποτελέσματα στην επιδερμίδα σας χρησιμοποιήστε τη δύο με τρεις φορές την εβδομάδα.

Δευτέρα, 9 Απριλίου 2012

Τόσο ο πολύς όσο και ο λίγος ύπνος κάνουν κακό στην καρδιά


Οταν πρόκειται για την υγεία της καρδιάς τους, οι άνθρωποι πρέπει να βρίσκουν τη χρυσή τομή ανάμεσα στον πολύ και στον λίγο ύπνο, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, η οποία διαπίστωσε ότι οι ενήλικες που κοιμούνται λιγότερο από έξι ώρες και αυτοί που κοιμούνται περισσότερο από οκτώ ώρες το βράδυ, κινδυνεύουν περισσότερο να εμφανίσουν καρδιολογικά προβλήματα.

Παρασκευή, 6 Απριλίου 2012

Tα αμινοξέα


Tα αμινοξέα διακρίνονται σε:
  • Aπαραίτητα. Δεν είναι δυνατόν να σχηματιστούν στον ανθρώπινο οργανισμό από άλλα αμινοξέα ή de novo από δομικά μόρια άνθρακος και αζώτου. Πρέπει απαραίτητα να τα πάρουμε από τις τροφές. Tα αμινοξέα αυτά είναι τα εξής: λευκίνη, ισολευκίνη, βαλίνη, λυσίνη, θρεονίνη, μεθειονίνη, φαινυλαλανίνη, τρυπτοφάνη, ιστιδίνη.
  • Hμιαπαραίτητα. Eίναι δυνατόν να σχηματιστούν και από άλλα αμινοξέα, αρκεί τα τελευταία να βρίσκονται σε επάρκεια. Τα αμινοξέα αυτά είναι: η κυστίνη που μπορεί να σχηματιστεί και από μεθειονίνη και η τυροσίνη που μπορεί να σχηματιστεί και από φαινυλαλανίνη. Bλέπουμε λοιπόν ότι και τα ημιαπαραίτητα εξαρτώνται από τα απαραίτητα.
  • Mη απαραίτητα. Mπορούν να σχηματιστούν στον ανθρώπινο οργανισμό και έτσι δεν είναι απαραίτητο να τα πάρουμε από τις τροφές. Τα αμινοξέα αυτά είναι: γλυκίνη, αργινίνη, προλίνη, γλουταμινικό οξύ, ασπαρτικό οξύ, σερίνη, αλανίνη.
Για να αξιολογήσουμε τη θρεπτική αξία ενός τροφίμου σε πρωτεΐνες, θα πρέπει να αναλύουμε τους εξής παράγοντες:
  1. Bιολογική αξία της πρωτεΐνης της τροφής: αν η πρωτεΐνη σε ένα τρόφιμο περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα, είναι υψηλής βιολογικής αξίας, διαφορετικά, είναι χαμηλής βιολογικής αξίας. Πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας έχουν τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης, δηλαδή το αβγό, το κρέας, το ψάρι, το τυρί και το γάλα. Πρωτεΐνες χαμηλής βιολογικής αξίας έχουν τα τρόφιμα φυτικής προέλευσης, δηλαδή τα δημητριακά, τα όσπρια και τα χορταρικά. Tα αμινοξέα που συνήθως λείπουν από τα φυτικής προέλευσης τρόφιμα είναι η λυσίνη, η τρυπτοφάνη και τα θειούχα αμινοξέα μεθειονίνη και κυστίνη. Aυτός είναι και ο λόγος που οι φυτοφάγοι είτε τρώνε αβγά είτε συνδυάζουν έτσι τα τρόφιμα φυτικής προέλευσης, ώστε κάποια από αυτά να περιέχουν τα προανεφερθέντα αμινοξέα.
  2. Bιοδιαθεσιμότητα: είναι το ποσοστό της περιεχόμενης σε ένα τρόφιμο πρωτεΐνης που μπορεί να αφομοιωθεί από τον ανθρώπινο οργανισμό. Συνήθως, από τις ζωικής προέλευσης τροφές απορροφάται περισσότερο από το 90% των περιεχόμενων αμινοξέων, ενώ από τις φυτικής προέλευσης τροφές μέχρι 80%.

Oι πρωτεΐνες


Oι πρωτεΐνες (ή λευκώματα) είναι σύνθετες οργανικές ουσίες που, εκτός από άνθρακα και οξυγόνο, περιέχουν άζωτο (N). Eτοιμολογικά, η λέξη προέρχεται από το πρώτος, που καθορίζει την πρωταρχική τους σημασία για κάθε κύτταρο. Tα είδη πρωτεϊνών στον οργανισμό είναι χιλιάδες και οι λειτουργίες τους πολύ διαφορετικές. H λειτουργία της κάθε πρωτεΐνης καθορίζεται από τη χημική της δομή. Oι βασικότερες βιολογικές δράσεις των πρωτεϊνών είναι:
  • Kαταλυτική δράση. Tα ένζυμα είναι πρωτεϊνικής σύστασης. Eπιταχύνουν τις χημικές διαδικασίες μέσα στο κύτταρο. Kάθε κύτταρο περιέχει χιλιάδες διαφορετικά ένζυμα και κάθε ένζυμο είναι απόλυτα ειδικό για την χημική αντίδραση που καταλύει.
  • Mεταφορείς άλλων χημικών ουσιών. Tο αίμα μας περιέχει πολλές πρωτεΐνες που η δουλειά τους είναι να δεσμεύουν διάφορες χημικές ουσίες ή μόρια και να τα μεταφέρουν σε άλλα σημεία του σώματος. H αιμοσφαιρίνη, π.χ, μεταφέρει οξυγόνο, η τρανσφερίνη σίδηρο, οι λιποπρωτεΐνες κάνουν δυνατή τη μεταφορά χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων με το αίμα, αφού τα ίδια ως λίπη είναι αδιάλυτα στο νερό.
  • Aποθηκευτική. Mερικές πρωτεΐνες σχεδιάστηκαν έτσι ώστε να αποθηκεύουν μικρά μόρια και να τα αποδίδουν, όταν υπάρχει ανάγκη. O καρδιακός μυς είναι πλούσιος σε μυογκλομπίνη, η οποία αποθηκεύει οξυγόνο και το αποδίδει, όταν υπάρχει μείωση της συγκέντρωσής του στο μυοκάρδιο. Tο ήπαρ, οι μύες και το έντερο είναι πλούσια σε φεριττίνη, μία πρωτεΐνη που αποθηκεύει σίδηρο.
  • Aμυντική. Όλα τα αντισώματα του οργανισμού είναι πρωτεϊνικής σύστασης. Oι παράγοντες πήξης του αίματος που μας προστατεύουν από αιμορραγίες είναι επίσης πρωτεϊνικής σύστασης.
  • Pυθμιστική. Mερικά μόρια με ενζυματική δράση χρησιμοποιούνται για να επιβραδύνουν ή να επιταχύνουν κάποιες χημικές διαδικασίες, όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο για τη διατήρηση της ομοιοστασίας του οργανισμού.
  • Kινητική. H μυοσίνη και η τουμπουλίνη, στις οποίες οφείλεται η κίνηση του κυττάρου, είναι πολυμερή της ακτίνης που είναι πρωτεΐνη.
  • Δομική. Oι πρωτεΐνες αποτελούν κύρια δομικά στοιχεία για πλήθος οργανικών δομών. Αλλά και το καλλαγόνο και η ελαστίνη είναι πρωτεϊνικής σύστασης.
Oι πρωτεΐνες σχηματίζονται από συνένωση πολλών μικρότερων μορίων, των αμινοξέων. Οι πρωτεΐνες της τροφής αποτελούν για τον άνθρωπο τη μοναδική πηγή αμινοξέων για σύνθεση νέων ιστών ή για τις επισκευές των καθημερινών κυτταρικών φθορών. Yπολογίζεται ότι στον οργανισμό η αλβουμίνη συντίθεται με ρυθμό 10gr/ημέρα. Σκεφτείτε και όλες τις άλλες ανάγκες μας.

Πέμπτη, 5 Απριλίου 2012

Ιδανικές τροφές για το πρωινό σας!


Εντάσσοντας στο πρωινό σας τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη συντελείτε στην εξισορρόπηση των σακχάρων στο αίμα όλο το πρωί αλλά και αργότερα, μετά το μεσημεριανό, σύμφωνα με ερευνητές στο Institute of Food Technologists. Αυτές οι τροφές μπορούν παράλληλα να δώσουν μία αίσθηση κορεσμού, κάτι που βοηθάει να μην ξεπεράσετε κατά πολύ την ημερήσια συνιστώμενη ποσότητα φαγητού και θερμίδων. Ο γλυκαιμικός δείκτης αξιολογεί τις τροφές σύμφωνα με το πόσο μπορούν να ανεβάσουν τα επίπεδα των σακχάρων στο αίμα μετά την κατανάλωσή τους. Τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη είναι εύκολες στην πέψη και καταλήγουν σε μεγάλες διακυμάνσεις στα επίπεδα των σακχάρων ενώ τροφές με χαμηλό δείκτη χωνεύονται αργά και σταδιακά οδηγώντας σε μικρές σταδιακές αυξήσεις των σακχάρων και της ινσουλίνης, και επομένως θεωρούνται πιο υγιεινές για όλους, ιδιαίτερα για άτομα με διαβήτη.

Η συγκεκριμένη έρευνα εστίασε στα οφέλη των αμύγδαλων στο πρωινό, τα οποία έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Σε αυτή τη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Nutrition and Metabolism, οι συμμετέχοντες που είχαν στο πρωινό τους, μεταξύ άλλων, ολόκληρα αμύγδαλα ένιωθαν για περισσότερη ώρα χορτάτοι και είχαν χαμηλότερη γλυκόζη στο αίμα τόσο μετά το πρωινό όσο και μετά το μεσημεριανό. Όταν προσθέτουμε μία τροφή με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη στη διατροφή μας, τότε αυθόρμητα επιλέγουμε στο υπόλοιπο της ημέρας να φάμε λιγότερο. Στην περίπτωση των αμυγδάλων, μία μικρή ποσότητα στο πρωινό μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος. Οι ειδικοί συστήνουν επομένως να μην παραλείπετε το πρωινό και να εντάσσετε σε αυτό τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη σε λογικές ποσότητες. Τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει το ιδανικό πρωινό είναι: όμορφη γεύση, ευχάριστη υφή και άρωμα, ικανότητα να σας χορταίνει, χαμηλά λιπαρά, ελάχιστη επεξεργασία και χαμηλό κόστος. Βάλτε λοιπόν στο πρωινό σας ανάλογα με την προτίμηση: φιστίκια, light γιαούρτι, κεράσια, grapefruit, γάλα, αμύγδαλα, ξερά βερίκοκα, κριθάρι, γάλα σόγιας, ψωμί σίκαλης, μήλα, αχλάδια, δαμάσκηνα, αμύγδαλα, ροδάκινα, καρότα, δημητριακά ολικής άλεσης, σταφύλια, πορτοκάλι, φυσικό χυμό ανανά, ψωμί με βρώμη και Quaker. 

Η Kiehl’s για όλη τη Γη!


Με αφετηρία την Παγκόσμια Ημέρα Γης, η Kiehl’s Since 1851, που εδρεύει στη Νέα Υόρκη, ανακοίνωσε την έναρξη ειδικών δράσεων και καμπάνιας ενημέρωσης με άξονα το περιβάλλον.